Nattlig överanalys.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om.
Har bara ett sug efter att skriva.
Så jag skriver.
Det får bli som det blir.

Jag hatar människor.
Människor är ett ont släkte och vi gör inte mycket för att dölja det.
Vi kan bygga murar, sätta upp fasader. Allt för att luras.
Men förr eller senare, allt som oftast förr, så visar vi vilka vi egentligen är.
Vårat sanna jag.

Hagalna, egocentriska kontrollfreak.

Vi vill ha allt. Samlare.
Kosta vad det kosta vill, lite spill får man räkna med.


Men det är konstigt, dock.
Vi vill bara ha det vi inte kan få.
Vi jobbar, sliter, kämpar.
Blod, svett och tårar.

Men det är konstigt, dock.
Vi vill bara ha det vi inte kan få, när vi inte kan få det.
När vi väl får det, då tröttnar vi.
Men, icke att förglömma - kontrollfreak.
Vi måste kontrollera allt, ingen annan får bestämma utgången av någonting.

Ponera att du ska dumpa din partner.
100% säker på att du ska göra det.

Din partner hinner dumpa dig först.
Man tänker inte - skönt, nu slapp jag göra det.
Det är över nu.

Nej, vi tänker - Hur kan han/hon dumpa mig?
Nu måste jag bevisa hur viktig jag är. Hur mycket jag betyder.
Så han/hon tar tillbaka mig. Så jag får dumpa denne.
Vilket svin. Dumpa mig sådär.


Sålänge vi kontrollerar hela vår omvärld så är vi nöjda.
Lite spill får man ju faktiskt räkna med.
Vi kan inte vara alla till lags.

Vi snackar skit om våra medmänniskor. Konstant.
Hon har fula kläder. Han har stor näsa. Vad ser dem i varandra?
Fy fan vad ful. Jävlar vad hon ligger runt. Han gjorde si och hon gjorde så.

Fast det är ju klart. Det räknas ju inte som skitsnack när vi själva gör det.
Då snackar man bara skit med polarna.
Ja, det är skillnad på skitsnack och att snacka skit med polarna.

Men herregud, att andra snackar skit med polarna. Vafalls?
Sånt jävla skitsnack.

Kasta inte sten i glashus, titta dig i spegeln och rannsaka dig själv.

Du skall inte dräpa. Du skall inte stjäla. Du skall inte vittna falskt mot din nästa.
And so on.

Se där, Gud gjorde t.o.m. en lista på de 10 saker som du främst inte får göra.
Come on! Vett & etikett. Med så många regler är det lätt bli förvirrad. Bryta mot dem.

Bibeln borde bara vara ett pappersark med texten: Try not to be a fucking cunt!

#ILoveJimJeffries

Tidigare synpunkter!

Följ i dessa fält för att skicka en kommentar:

This is my name(Obligatoriskt):
Kom ihåg mig.

Hit kan du skicka mail:

Min blogg:

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0