This opportunity comes once in a lifetime yo

Fortfarande på nostalgitripp.
Eminem, 8 Mile.
Bra film.
Bra artist.

Minns tillbaka till mellanstadiet(?) där jag hörde om honom första gången.
Min bästa vän älskade Eminem.
Jag skulle vara asaschysst och rita en bild till honom.

Till min vän alltså, inte till Eminem.

Jag var hiphopare då. 2-pacbyxor, Fubu.
You name it - i had it.
Nåväl, givetvis var det gangztastyle på fonten.
Ni vet, precis när man lärt sig göra "feta" bokstäver.

Om jag inte minns fel så var det lite Wu Tang Clan-igt över bilden.

Det stod i alla fall "MnM" på den. Asfet.
Min vän gillade inte M&M's. #Fail.

Nu är jag äldre, klokare, visare. På vissa punkter i alla fall.
Jag vet att han inte heter MnM, for example.
Han heter Eminem. Eller kallas. Whatevah'.

Oh, vad jag hatar verkligheten.
Ni som läst Motvinden vet att verkligheten är en kvinna.
It has to be. Pain in the ass. Kvinna. Yepp.
När den är ifatt, då är det inte mycket som är roligt.

Det spelar ingen roll om det är i form av en spegel som inte gör det den ska.
Alltså, talar om att man är bäst i världen.
Eller om det är en lägenhet som behöver städas.
Eller om det är så simpelt som att det inte finns några vettiga tvättider på evigheter.

Oavsett vad det är så kommer aldrig en olycka ensam.
Problem gillar också att komma i trupp.
Eller mindre trevliga åtaganden.
Måsten.

Förövrigt kom Eminem på sin morsa med att knulla en snubbe nyss.
Han gick ut och satte sig utanför.
Hon kom ut med en öl åt honom.
Alkohol löser alla bekymmer.
Det visste vi redan, men nu är det bevisat.
För mammor har väl alltid rätt?

Tidigare synpunkter!
Anonym skrev:

Alkohol är min vän

2012-01-22 @ 02:55:28

Följ i dessa fält för att skicka en kommentar:

This is my name(Obligatoriskt):
Kom ihåg mig.

Hit kan du skicka mail:

Min blogg:

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0