Beat it

"I'm starting with the man in the mirror,
I'm asking him to change his ways,
And no message could have been any clearer,
If you wanna make the world a better place,
Take a look at yourself and then make a change"

Word.
Det kanske inte alltid är omgivningen det är fel på.
Man kanske borde ta sig en titt i spegeln lite oftare.
Självrannsakan.

Ibland kanske man inte ser något problem i spegeln.
När man kör sitt "Spegel, spegel.." så kan det mycket väl vara så,
vara så att man fortfarande är vackrast i landet.

Det betyder inte nödvändigtvis att Snövit är död.
Det betyder inte nödvändigtvis att man vunnit en skönhetstävling.
Man kan helt enkelt bara vara så fucking jävla nöjd med sig själv.
Sådant smittar av sig, även på speglar.

Alternativt så är Snövit faktiskt död,
men då får vi hoppas på att jägaren håller käften.


Oh, FYI - det här inlägget grundar sig egentligen inte på någon specifik händelse.
Inte heller på något specifik människa.

Jag har bara fått dille (lustigt uttryck) för MJ.
Jag har sagt det förut - han var ett geni.
Han var en konstnär. En entertainer.
En magiker, rent ut sagt.
Perfektionismen personifierad.

Oh, nu närmar sig klockan 02.30 och jag har lite ångest.
Min lägenhet ser fucking terrible ut.
Städning, tvättning, diskning m.m. borde göras.
Men har inte riktigt tid eller ork för tillfället.

Får adderas till nästa veckas "To-really-fucking-do-list".
Och när jag är klar med det.
Då ska jag tamigfan ställa mig vid spegeln.
Då ska jag tamigfan fråga aset vem som vackrast i landet är.
Nej, bäst i landet.
Och är det inte jag....

... rage.

Tidigare synpunkter!

Följ i dessa fält för att skicka en kommentar:

This is my name(Obligatoriskt):
Kom ihåg mig.

Hit kan du skicka mail:

Min blogg:

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0