Life's a bitch. Get used to it.

Som jag har våndats inför det.
Som jag har skrivit om det.
En ambivalens utöver dess like.
En kamp mellan fördelar och nackdelar.

Ytterligare en vinst tillägnad fördelarna hos en bitter, men ack så positivt tänkande individ.

Det löser sig

Jag köpte mig en almanacka, således 1-0 till moi.
Jag tog mig även tid att skriva saker i den.
Min position som både domare och bödel berättigar ytterligare en poäng,  2-0.
Jag lyckades balansera Överstabsmöten, Motvindenmöten, innebandy och till viss del skolarbeten, ergo 3-0.

Påväg mot seger.
Påväg mot ett bragdguld i mina egna ögon.
Jul innebär halvtid, vilket i sin tur innebär en välförtjänt paus.
Tre poängs ledning över självaste livet skulle bli en riktig moralhöjare inför vårterminen.
Stärkt av alkohol, julmat och gamla, trogna vänner skulle jag kunna gå ut och uträtta stordåd.

Högmod går före fall, sägs det ju.

Livet hade andra planer.
Almanackan, denna betryggande sköld, tappade all sin kraft.
Jag föll. Stupade. Misslyckades.

December månad lyckades, på ett fåtal timmar, övergå till Dödens månad.

Life's a bitch, sägs det ju.

Den där bitchen tycks iallafall hämta upp sitt underläge med en hisklig fart.
Skrämmande.

Hockeyskydd, skruvdobb och basebollträ.
Nu börjar rond 2.

Tidigare synpunkter!

Följ i dessa fält för att skicka en kommentar:

This is my name(Obligatoriskt):
Kom ihåg mig.

Hit kan du skicka mail:

Min blogg:

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0