Imorgon är den första dagen på resten av mitt liv..

Sitter och kollar i almanackan. Den har inte börjat gälla än, det är fortfarande 4 dagar kvar.
Men likförbannat så är den tokfylld. December är dödens månad.
Den fick pris för det. Alldeles nyss. Av mig.

Ja, jag har rätt att göra så.

Är det inte skola så är det möte med Motvinden.
Är det inte möte med Motvinden så är det möte med ÖS.
Är det inte möte med ÖS så är det jobb.
Är det inte jobb så är det innebandyträning.
Är det inte innebandyträning så är det match.

och är det inget av ovanstående så borde man ju ha ledigt. Men icke.
Då är det givetvis något annat som ska göras, bokas, mailas, läsas.
Eller något annat som bara hindrar mig från att bara vara.

Ni vet, bara vara sådär otroligt lat och oansvarsfull som jag brukade vara.
Som jag brukade vara så sjukt bra på också, bör tilläggas.

Förövrigt.
Man måste ju bara hata den mänskliga hjärnan och dess påhitt.
Man måste ju bara hata det faktum att den lever sitt eget liv.

Att man inte kan bestämma över den helt och hållet, säga till den hur den ska tänka.
Hur den ska prioritera tankarna och allt såntdär.

Ibland vore det fan önskvärt att vara en maskin.

Men nu är det slut med lydnad.
Nu ska jag ta kontrollen över min hjärna.
Jag ska bevisa vem det är som bestämmer.
Att det är jag, och inte hjärnan, som är baws.
Den kan få vara rookiebaws. Knappt det. Men that's it.

Så imorgon är det, som rubriken antyder, den första dagen på resten av mitt liv.

Det ska bli spännande, trots att resten av mitt liv bara verkar bli en vecka.
December har ju ändå fått pris nyligen. Som Dödens Månad.


Bring it on!

Tidigare synpunkter!

Följ i dessa fält för att skicka en kommentar:

This is my name(Obligatoriskt):
Kom ihåg mig.

Hit kan du skicka mail:

Min blogg:

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0