Morgonstund har guld i mund

Enligt Nordisk familjebok: "Morgonstund har guld i mund, ordspråk, morgontimmarna är värdefulla; stiger man upp tidigt får man mycket gjort." Om ordet mund står det: "Mund, föråldrad form av ordet mun, kvarlever i uttrycket morgonstund har guld i mund och ord som inmundiga. (Mun heter mund på nutida danska och tyska.)"



Jag är uppe. Klockan står på 08.33 just nu..
Jag har faktiskt varit uppe sedan 07.30 och jag vet att vissa kommer att tvivla på detta.

Ni är mer än välkomna att ringa min far, han kan på allvar intyga att detta fenomen
har inträffat.
Ibland är jag för duktig.
Inte för att jag har en aning om vad jag ska ta mig till just nu,
jag gick ju ärligt talat bara upp för att just min far tvingade mig att se till
så att syster kom till plugget i tid.

Jag kan vara en duktig storebror också, så det så!

Egentligen vill jag ju bara skicka ett sms till mammi och ett par till. Typ Fritz, Robban, Kenndahl m.fl.
Så de ser att jag kan vara uppe tidigare än eftermiddagsfikat.
Men jag avstår. De kan få sova ut, sömntutorna!
Ack, Ack.. vad ska vi ta oss till med det äldre gardet?



Dagens planering (Återstår att se hur väl den följs)

  • Inte somna om
  • Promenad
  • Låna böcker på biblioteket
  • Sola
  • Skola
  • Hitta någon jag kan kalla vän, om bara för en stund.
  • Lägga mig skapligt?

Nu ska jag försöka sysselsätta mig med så många vertikala åtaganden som möjligt,
för inte ens jag kan väl somna ståendes?


ps. Gewerths, halsduk - tack :) ds.

Tidigare synpunkter!
Fakenorskan skrev:

Jag kan vara din bloggvänn?

2010-03-31 @ 10:32:50
URL: http://faknorskan blogg.no

Följ i dessa fält för att skicka en kommentar:

This is my name(Obligatoriskt):
Kom ihåg mig.

Hit kan du skicka mail:

Min blogg:

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0