Äntligen!

Nu är vi på gång, hela laget!
18 pers på en inomhusträning, det är rekord. I vanliga fall brukar vi vara fler på fyspassen. Jag vet inte riktigt vad det säger om oss som lag?

Nåväl. Det var riktigt skönt att träna idag. Det var hets, det var småtjurigt och det var tempo, hela tiden, överallt. Ingen fick någon extra sekund på sig att lägga till rätta bollen, då var det klippt!
Det känns verkligen.. Det känns i luften, i hela kroppen, överallt att det är seriepremiär i helgen och som vi har längtat! En hel sommar har man gått och längtat, och längtat, och äntligen är det dags!

Idag, onsdag, är det smygpremiär i division 3. Antvarden tar emot Rimforsa hemma i Överum. En match som kan sluta precis hur som helst, dock tror jag själv på att Antvarden tar hem matchen. På hemmaplan är de starka.

För våran egen del är första tekningen för säsongen 14.30 på lördag i Ljungsbro. Bergs står för motståndet och som sagt - det här är vad man har väntat på.

Större delen av sommaren har jag pendlat, tillsammans med Dane & Magnusson, till Linköping för innebandy & fys. Fyra, fem, sex och ibland även sju dagar i veckan har det blivit tur och returresor till grannstaden. En chansning, från min sida, för att få lira division 2 denna säsong. Något som höll nästan hela vägen, men ändå inte.

Tillbaka till division 3 blev det, hem till Norrköping. Men ett nytt lag, KFUM Norrköping, väntade. Det har sedan första träningen känts rätt. Jag kände visserligen halva truppen sedan tidigare men ändå, man har hela tiden känt sig välkommen till klubben av övriga också. Något som jag tror Ante, Jens, Mjösberg, Petter & Jimmy håller med mig om.

Som Jocke sa innan den senaste lagfesten; För fan, vi festar ju mer än vi tränar!

Nåja, kanske något kryddat. Han får faktiskt skylla sig själv när han sticker till Magaluf mitt ibland alla fester. Men ett par har det blivit, riktigt lyckade och trevliga sådana! Och det är nu, på söndag, och resterande seriematcher som vi ska visa att de faktiskt har gett något också - sammanhållning, laganda.

Vi har ett par fina resultat med oss från försäsongens träningsmatchande. 7-0 mot LIBK H2 i Linköping, 10-0 mot ett decimerat Oppeby i Nyköping, 2-2 mot Nynäs samt 2-3 mot Fjädern i Östgötapokalen. Vi har även ett mindre smickrande resultat i 6-8 mot Strängnäs.

Men detta spelar ingen roll längre.

Det har vi lagt bakom oss och nu blickar vi bara framåt mot matchen vi alla har väntat på.. eller, matcherna vi alla väntat på.


Långt inlägg, men så fick det bli.

På återseende!

Tidigare synpunkter!
lisa skrev:

Nu tycker jag att vi är kvitt, efter allt ditt retande Kimis. :$ PUSS

2009-09-23 @ 10:03:00
URL: http://lisafri.blogg.se/
Lisa skrev:

:$ Du får tänka på att jag alltid finns med dig ändå (A)

2009-09-24 @ 00:42:55
URL: http://lisafri.devote.se

Följ i dessa fält för att skicka en kommentar:

This is my name(Obligatoriskt):
Kom ihåg mig.

Hit kan du skicka mail:

Min blogg:

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0