Lite smått och gott inför helgen!

Jag måste bara meddela att allas vår Hedlund är tillbaka med bloggandet!
Som vi har längtat.
Bara att gå in på Corren's bloggsida och sedan klicka på Hedlunds Innebandyblogg.
I'm lovin' it!

Bergs taggar till rejält inför seriepremiären nästa helg med en "inför-krönika" som finns att läsa på deras hemsida,
medans vi själva väntar med taggningen där och lägger fokus på två träningsmatcher i helgen.

På lördag står Strängnäs
för motståndet, ett lag som förra året kom 2:a i Sörmlands division 3.
Vi slog Strängnäs i Östgötapokalen för några helger sen, men då var de riktigt dåliga(likaså vi),
så troligtvis hade de bara en massa junisar med. Blir en tuff match där vi återigen kommer få bekänna färg!

Laget:

Emil Rejsmar

John Fritz - Micke Andersson - Jocke Lagerqvist

Kim Karlsson - Kim Karlsson - Robin Velin

Ante Karlsson - Fredrik Sundberg - Jens Moser

Emil vaktar kassen och kan få det tufft. Dels för att vi enbart går på tre backar och två lines framåt på grund av lite folk som är borta. Själv får jag agera center mellan våran andra Kim Karlsson och nyss hemkomna Robin Velin som avnjutit nästan 3 månader i Sunny Beach.
Kan det vara jag som får ta löpningarna i den linen? ;)
Nåväl, ska bli kul att få testa på att lira center, har inte gjort det sedan distriktslagsuttagningarna för p15, alltså fem år sedan.

Söndagens match spelas i Nyköping, mot Oppeby. Oppeby tog förra året andraplatsen i Sörmlands division 4 och kommer i år husera i Division 3. Vet inte mycket mer om detta lag förutom Alessandras kommentar: "De suger ju!".

Laget:

Jonas Hennichs

Kim Karlsson
- Robban Svensson

"Samme"
- Olof Johansson - Rickard Kenndahl

Jonathan Brandtberg
- Anders Hagvall

Pontus Karlsson
- Petter Hellstrandh - Jens Moser

Jonas, även känd bland motståndarlagen som "monstret", i kassen. Skönt att kunna gå på två hela lines iallafall samt att förra årets "superline"(?) Samme-Olof-Kenndahl är tillbaka tillsammans.
Tillbaka på backen för min del, det är väl där jag hör hemma, även om jag kan bli en aning offensiv i vissa lägen och matcher.

Nåväl, slut på tankarna inför helgens matcher.


Nu ska jag till ICA och handla lite innan jag taggar till på allvar för kvällens brabbningar.
Mer om detta senare ;)

Tidigare synpunkter!
Lisa skrev:

jaaaaaaaaaaa, jag är ju med :D fiifan vad skönt ;P PUSS

2009-09-18 @ 13:35:17
URL: http://lisafri.devote.se

Följ i dessa fält för att skicka en kommentar:

This is my name(Obligatoriskt):
Kom ihåg mig.

Hit kan du skicka mail:

Min blogg:

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0